Alapdiplomámat 1999-ben építőmérnökként (B.Sc) az Ybl Miklós Műszaki Főiskolán szereztem, később számos szakmai képzésen vettem részt ismereteim naprakészen tartása és kamarai jogosultságaim érvényessége érdekében, majd 2018-ban mesterdiplomát szereztem „NATM Master of Engineering” (M.Eng) címmel a Grazi Műszaki Egyetem és a Leobeni Bányamérnöki Egyetem közös - angol nyelvű – mesterképzésében, alagútépítés és szerződésmenedzsment szakterületen.
Pályám első 10 évében a kivitelezés operatív műszaki irányítása és a projektvezetés területén szereztem nemzetközi tapasztalatokat infrastrukturális nagyberuházások megvalósításában. Eleinte német és osztrák építőipari nagyvállalatok (HOCHTIEF, Bilfinger & Berger, Walter Bau, Universale) alvállalkozójánál, majd a STRABAG AG bécsi Alagútépítési Direkciójának alkalmazásában dolgoztam Németországban és Ausztriában. A STRABAG Csoport, VINCI CGP és Hídépítő Zrt. alkotta BAMCO konzorciumban felelős műszaki vezetőként és főépítésvezetőként részt vettem a budapesti 4-es metró alagútépítési szerződésének előkészítésében és kivitelezésében, azután a STRABAG AG oldalán közreműködtem az M6/M60 autópálya Bátaszéki alagútláncának építésében. E jelentős infrastrukturális projekteken az alagútépítésen kívül más mérnöki létesítmények, mélyépítési, közműépítési, útépítési, és magasépítési feladatok is jelen voltak, így e területeken is szélesíthettem tapasztalataimat. Vezetőként a kivitelezés operatív irányítása mellett a tervezés koordinálásába, az ajánlatok előkészítésébe, valamint szerződésmenedzsment és claim menedzsment ügyekbe is bekapcsolódtam
2010-ben az önállóság útjára lépve megalapítottam a SUNYOVSZKY CONSULTING Kft.-t, amellyel az elmúlt 10 évben tanácsadóként tevékenykedem. Ebben az időszakban - más kisebb projektek szakmai támogatásán túl - elsősorban a STRABAG Csoport tagvállalatának FIDIC szerződéshez kapcsolódó claim menedzsmentjével foglalkoztam, melynek során részt vettem a Mérnökkel folytatott tárgyalásokon, a Döntőbizottsági eljárásokban és a Választottbírósági perekben. Tevékenységemmel hozzájárultam a vállalkozói követelések eredményes érvényesítéséhez, valamint a megrendelői ellenkövetelések sikeres elhárításához, összességében több tízmillió euró értékben.
2021 és 2023 között a Duna-csoport tagvállalata, a Hidro-Duna Kft megbízásából létesítményvezetőként részt vettem az M85 gyorsforgalmi út 5. szakaszán épülő Bécsi-dombi alagút kivitelezésben.
2017 óta részt veszek a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) Közúti Műtárgyak Bizottságának munkájában egy új útügyi műszaki előírás létrehozásáért, továbbá aktív tagja vagyok a Magyar Alagútépítő Egyesületnek, ahol 2018-2020 között a Felügyelőbizottság tagja voltam, 2020-ban pedig az Elnökség tagjává választottak.